
Handelsbetingelser
GreenMind A/S tilbyder køb af nyistandsat forbrugerelektronik, salg af brugt elektronik, samt udfører reparation af telefoner, tablets og computere.
Nedenstående betingelser er til enhver tid gældende ved køb online på greenmind.dk og ved køb i en af vores fysiske butikker. GreenMind A/S er berettiget til, uden varsel, at ændre betingelserne, og de gældende betingelser vil altid være at finde på https://greenmind.dk/handelsbetingelser.
Disse generelle vilkår og betingelser er gældende for alle forbrugere, der foretager et køb i en GreenMind A/S butik eller afgiver en ordre på greenmind.dk, som er ejet af GreenMind A/S.
Generelle oplysninger
Hovedkontor:
GreenMind A/S
Tempovej 31
2750 Ballerup
CVR-nr.: 36032804
Telefon: +45 46 97 50 50
E-mail: [email protected]
1. Køb via webshoppen
Alle angivne priser gælder udelukkende ved køb gennem vores webshop, med mindre andet tydeligt fremgår. Bemærk, at alle varer som udgangspunkt er brugte, med mindre andet er specificeret. En juridisk bindende aftale mellem køber og GreenMind A/S anses først for indgået, når der er fremsendt en ordrebekræftelse pr. e-mail.
Hver vare er klassificeret efter en generel stand, som nærmere uddybes i den tilhørende standbeskrivelse på produktsiden. Der medfølger som udgangspunkt ikke brugermanualer til varerne, men disse kan i langt de fleste tilfælde downloades fra producentens officielle hjemmeside. Da alle varer som udgangspunkt sælges som brugte varer, bør det forventes, at eksempelvis batteriets levetid ikke svarer til et helt nyt produkt.
1.1 Sikkerhedsopdateringer og funktionalitet ved køb af brugt elektronik
GreenMind A/S gør opmærksom på, at brugte produkter kan have begrænset adgang til fremtidige sikkerhedsopdateringer fra producentens side. Generelt vedligeholder producenter sikkerhedsopdateringer i op til fem år fra produktets oprindelige produktionsdato. Er produktet ældre end dette, kan det ikke forventes at kunne modtage opdateringer, og dermed kan funktionaliteten være begrænset – særligt i forhold til tjenester, der kræver høj sikkerhed. Dette gælder for eksempel brug af netbank, NemID, MitID, MobilePay og lignende digitale tjenester, hvor nyeste sikkerhedsstandarder er påkrævet.
GreenMind A/S garanterer derfor ikke, at brugte produkter kan opdateres med de nyeste sikkerhedsopdateringer. Vi anbefaler, at du som kunde overvejer behovet for sikkerhedskritisk funktionalitet, inden du foretager køb af ældre enheder.
1.2 Særligt vedrørende anvendte reservedele i brugte produkter ved køb
På nogle produkter kan enkelte komponenter i produktet være udskiftet med enten originale reservedele eller OEM-reservedele af højeste kvalitet. Den anvendte reservedele type vil i så fald fremgå tydeligt af produktinformationen eller pris specifikationen på produktet.
I nogle tilfælde kan producenten have indsat systemmeddelelser, der informerer om, at en komponent er blevet udskiftet. Dette er udelukkende en teknisk oplysning og har ingen betydning for produktets funktion eller kvalitet. Meddelelsen tjener udelukkende som transparens omkring, at produktet ikke længere består udelukkende af de oprindelige komponenter fra fabrikken. Vi beklager eventuel forvirring, dette måtte medføre, men understreger, at udskiftede reservedele ikke påvirker produktets anvendelighed eller funktionalitet.
2. Betingelser ved køb i butik
Fortrydelsesret ved køb i fysisk butik
Ved køb i vores fysiske butik ydes der kun 14 dages fortrydelsesret fra købsdato, såfremt varen returneres i ubrugt stand og i uåbnet, original emballage. Varen må ikke have været taget i brug og skal fremstå som ny.
3. Click & Collect / Reserve
I GreenMind A/S tilbyder vi både Click & Collect og Click & Reserve, så du kan være sikker på, at din valgte vare er klar til dig i din foretrukne GreenMind butik. Det er i øjeblikket kun muligt at vælge Click & Collect / Reserve, hvis varen er på lager i den valgte butik. Dette kan tjekke, ved at klikke på “Se lagerstatus i butik” på varen. Hvis varen ikke er på lager, kan du bestille den online til levering hjem til dig eller til en pakkeboks nær dig.
Med Click & Reserve reserveres varen til dig, og du betaler først ved afhentning i butikken.
Med Click & Collect betaler du online med det samme. Bemærk at beløbet ikke vil blive trukket, men kun reserveret på din konto ved bestilling. Pengene bliver først trukket, når du afhenter varen i butikken.
Uanset hvad du vælger, er varen din i op til 48 timer fra det tidspunkt, du får besked om, at den er klar til afhentning.
3.1 SMS-notifikation og afhentningsvilkår
Når du vælger Click & Collect / Reserve, accepterer du samtidig, at vi må sende SMS-beskeder til det telefonnummer, du har oplyst i forbindelse med ordren. Du vil modtage en besked, når varen er klar til afhentning. Vi tilstræber, at din ordre er klar inden for to timer, men der kan forekomme længere behandlingstid i travle perioder.
I sjældne tilfælde kan en vare vise sig at være udsolgt, selv efter ordren er afgivet. Skulle dette ske, kontakter vi dig hurtigst muligt med enten en opdatering om forventet leveringstid på den samme vare, eller et tilbud om alternative produkter med tilsvarende egenskaber.
3.2 Afhentningsfrist og annullering
Ved Click & Reserve skal den reserverede vare afhentes senest 48 timer efter, at du har modtaget besked om, at varen er klar til afhentning. Såfremt varen ikke afhentes inden for denne frist, forbeholder vi os retten til at annullere reservationen uden yderligere varsel. Bemærk, at endelig ordrebekræftelse først sendes ved fysisk afhentning af varen i butikken, hvor ordren bekræftes.
Ved Click & Collect skal den bestilte vare afhentes senest 30 dage efter, at du har modtaget bestillingsmailen. Beløbet vil være reserveret på betalingskortet frem til afhentning og bliver først trukket, når varen er afhentet i butikken. Såfremt varen ikke afhentes inden for 30 dage, kan reservationen ophæves ved periodens udløb. Endelig ordrebekræftelse sendes først ved fysisk afhentning af varen, hvor ordren bekræftes.
4. Standbeskrivelser
Hos GreenMind A/S sælger vi brugt elektronik i høj kvalitet – med fokus på gennemsigtighed, funktionalitet og omtanke for miljøet. Vi tester og reparerer vores produkter med omhu, så de virker præcis, som de skal – uanset hvilken kosmetisk stand du vælger. Derudover bruger vi genbrugte reservedele, hvor det giver mening.
4.1 Brugte produkter med fuld funktion
Alle vores varer er brugte, medmindre andet er tydeligt angivet. Det betyder, at du kan forvente mindre brugsspor. Standen handler kun om udseende – ikke funktionalitet. Alle vores produkter gennemgår en omfattende testprocess og bliver renset og nulstillet, så du altid får en velfungerende enhed.
Vores produkter inddeles i tre kosmetiske stande:
- Som ny stand: Produktet ligner stort set en ny vare og har kun minimale og næsten usynlige brugsspor.
- Meget flot stand: Produktet har lidt synlige tegn på brug som små ridser eller mærker, men er stadig i god visuel stand og selvfølgelig fuldt funktionsdygtigt.
- Okay stand: Produktet har tydelige kosmetiske brugsspor som ridser, mærker eller små buler – men fungerer stadig fuldstændigt som det skal.
4.2 Medfølgende tilbehør
Afhængig af den vare du køber, kan der følge tilbehør med:
- Smartphones og tablets: 1 meter ladekabel
- Bærbare og stationære computere: Oplader
- Spillekonsoller: Strømkabel + 1 controller
- Monitor: Strømkabel
- Smarture: Ladekabel
4.3 Batterier
Batterier i brugte produkter har – som alt andet – en vis naturlig slitage. Hos GreenMind A/S sælger vi kun produkter med minimum 80% batterikapacitet. I praksis ligger de fleste batterier på omkring 95%, fordi vi primært opkøber nyere enheder. Skulle batteriet være under 80 % eller defekt, udskifter vi det.
4.4 Apple-produkter og beskeder om reservedele
Hvis du køber et Apple-produkt, hvor vi har udskiftet en reservedel (f.eks. batteri eller skærm), vil du måske se en besked i telefonens indstillinger om, at delen ikke kan verificeres. Det er kun en besked fra Apple – og har ingen betydning for funktionalitet, ydeevne eller kvalitet.
Apple tillader nemlig kun “verificering” af nye dele, som er købt direkte hos dem – og som bliver kodet specifikt til én enhed. Det går imod vores princip om at genbruge, hvor det giver mening. Men hvis du ønsker en ny og verificeret original del fra Apple, kan vi tilbyde det mod en meromkostning.
5. Andenpart services
Hos GreenMind A/S tilbyder vi andenpartsservice – en ekstra serviceydelse, du kan tilkøbe i forbindelse med dit køb i vores butikker. Servicen udbydes af en ekstern partner, og GreenMind A/S fungerer udelukkende som formidler af aftalen.
Det betyder, at servicen forhandles gennem GreenMind A/S, men ejes og leveres af en anden virksomhed. GreenMind A/S er ikke ansvarlig for servicen eller dens opfyldelse – dette varetages af den pågældende serviceudbyder.
5.1 Telenor mobilabonnement og internetabonnement
Hos GreenMind A/S kan du opnå rabat på dit køb, når du samtidig opretter eller forlænger et Telenor-abonnement. Det gælder både for nye kunder og for eksisterende Telenor-kunder.Denne aftale kan kun indgås i vores fysiske butikker, da oprettelsen kræver personlig underskrift i forbindelse med aftalen med Telenor. Bindingsperiode på abonnement er 6 måneder.
Hvis du ønsker at returnere et produkt, der er købt med tilknyttet abonnement, skal dette også ske i en butik, da rabatten er bundet op på aftalen. Du har 14 dages fortrydelsesret på selve abonnementet fra købsdatoen. Har du taget abonnementet i brug, betales der for eventuelt forbrug. Du skal ikke returnere simkortet, men routere skal returneres.
Ønsker du kun at fortryde abonnementet og beholde produktet, skal rabatten modregnes, og du vil blive opkrævet differencen. Dette kan kun håndteres i en af vores butikker.
5.2 Frankly Forsikring
I vores butikker har du mulighed for at tilkøbe en Frankly forsikring – både til produkter købt hos GreenMind A/S og til produkter, du medbringer udefra
GreenMind A/S udfører eventuelle reparationer under forsikringen, men det er Frankly, der er forsikringsgiver og ansvarlig for godkendelse, dækning og sagsbehandling. Skaden skal anmeldes til Frankly på de kontaktoplysninger, som står på din forsikringspolice.
Du kan finde alle vilkår og betingelser for forsikringen hos Frankly eller på https://franklyinsure.com/betingelser.
5.3 GreenMind Care
Har du købt en GreenMind Care (Tryg) forsikring i en GreenMind butik, er du dækket, hvis din enhed går i stykker. Dækningsgraden afhænger af, hvilken type GreenMind Care forsikring, du har købt. Bemærk: Skaden skal anmeldes til Tryg Forsikring på de kontaktoplysninger, som står på din forsikringspolice. GreenMind A/S udfører reparationer under forsikringen, men det er Tryg Forsikring, der er forsikringsgiver og ansvarlig for godkendelse, dækning og sagsbehandling.
Du kan se forsikingsbetingelser og informationsdokument IPID for både GreenMind Care - 1 års skærmforsikring og GreenMind Care Allrisk - 1 eller 2 års kompletbeskyttelse her.
6. Betaling
6.1 Betaling på webshop
På greenmind.dk og i vores fysiske butikker kan betaling foretages med følgende betalingskort: Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron, Visa og MasterCard. Ved onlinekøb er det desuden muligt at betale med MobilePay. Bemærk, at betaling med MobilePay ikke er muligt i vores fysiske butikker.
Ved betaling med betalingskort eller digitale betalingstjenester som Visa, MasterCard, Visa Electron, MobilePay, Apple Pay eller Google Pay reserveres købsbeløbet på din konto indtil betalingen sker. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Der vil aldrig blive trukket et højere beløb end det, du har godkendt ved købet. GreenMind A/S opkræver ikke kortgebyrer.
Alle kortbetalinger varetages af Adyen. De data, du sender i forbindelse med køb med betalingskort, er krypterede (SSL) og det er kun vores betalingsindløser Adyen, der kan læse dem. Hverken GreenMind A/S eller andre har mulighed for at læse de sikrede data. Alle priser på greenmind.dk er opgivet i DKK og er inklusive moms.
Alle brugte produkter sælges efter de særlige regler for brugte varer, jf. momslovens kapitel 17. Dette betyder at køber kan derfor ikke fradrage købsmoms. For yderligere information henvises til fortjenstmargenordningen.
GreenMind A/S forbeholder sig ret til at bede om legitimation (billede og adresse) på udvalgte ordrer. Dette har til formål at forhindre misbrug af betalingskort.
6.2 Anyday betalingsløsning
Med Anyday kan du dele din betaling op – helt uden skjulte renter eller løbende gebyrer. Du betaler kun det, dit produkt koster – så længe du betaler til tiden. En fair og gennemsigtig delbetalingsløsning. Bemærk: Du skal dog være myndig, have et gyldigt betalingskort, dansk CPR-nummer og være registreret i folkeregistret på en dansk adresse for at kunne anvende Anyday som betalingsløsning.
Din ansøgning bliver behandlet med det samme – lige så hurtigt som en almindelig onlinebetaling. Anyday er 100 % sikkert at bruge. Dine rater bliver automatisk trukket fra dit betalingskort. Første betaling sker ved checkout. Vær opmærksom på, at engangsgebyret kan ændre sig afhængig af produktets pris. Delbetaling i 4 rater er gratis (intet engangsgebyr).
Det er ikke muligt at anvende Anyday som betalingsløsning for reparationsydelser, eller ved køb i vores fysiske butikker.
Du kan finde alle vilkår og betingelser for Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper .
6.3 Betaling med gavekort
Du kan betale med gavekort, når du handler online og i butik. Bemærk: Det er i øjeblikket ikke muligt at betale med mere end ét gavekort online. Ønsker du at betale med flere gavekort online, kontakt venligst vores kundeservice på [email protected].
7. Gavekort
Du kan i øjeblikket kun købe gavekort til GreenMind A/S i vores fysiske butikker. Gavekort kan også blive udstedt af GreenMind A/S, f.eks. i forbindelse med salg af brugte enheder til os.
Et gavekort kan udelukkende anvendes til køb af varer hos GreenMind A/S. Gavekortet er gyldigt i 1 år fra købs- eller udstedelsesdatoen.
Hvis du ønsker at få gavekortets beløb udbetalt til din NemKonto, skal du kontakte vores kundeservice via e-mail og oplyse gavekort nummer samt dit registrerings- og kontonummer. Der opkræves et gebyr på 25 kr., som fratrækkes gavekortets saldo. Det er ikke muligt at få gavekort udbetalt i vores butikker eller via vores hjemmeside.
Bemærk: Gavekort udstedt i samarbejde med eksterne partnere kan ikke udbetales af GreenMind A/S – heller ikke via NemKonto eller registrering- og kontonummer. De kan kun anvendes til køb af varer i GreenMind A/S.
8. Rabatordninger
GreenMind A/S har indgået rabataftaler med en række virksomheder og organisationer. Disse kan omfatte køb af elektronik, reparationer og øvrige services – afhængigt af betingelserne i den enkelte rabataftale.
Afhængigt af den konkrete aftale kan rabatordninger gælde enten online eller i vores fysiske butikker. Det vil altid fremgå tydeligt af den enkelte rabatordning, hvor og hvordan rabatten kan benyttes – og ved køb i butik kan det være nødvendigt at fremvise gyldigt rabatkort, ID eller anden relevant dokumentation.
Bemærk, at rabatter ikke kan kombineres med andre rabatter, allerede nedsatte varer eller øvrige tilbud, med mindre andet er specifikt angivet. Vær opmærksom på, at gavekort ikke kan anvendes som betalingsform, hvis der benyttes en rabatkode i samme ordre.
9. Levering & Fragt
GreenMind A/S bestræber sig på at behandle og afsende ordrer foretaget via webshoppen hurtigst muligt. Som udgangspunkt afsendes bestillinger inden for 1–3 hverdage.
En juridisk bindende aftale mellem køber og GreenMind A/S anses først for indgået, når der er fremsendt en ordrebekræftelse pr. e-mail. Hvis en bestilt vare viser sig at være udsolgt, inden ordren er blevet bekræftet, vil køber blive kontaktet med enten oplysninger om forventet leveringstid eller et tilbud om en alternativ vare af tilsvarende karakter. Såfremt ingen af disse muligheder accepteres, forbeholder GreenMind A/S sig retten til at annullere bestillingen.
9.1 Levering med GLS
Ved valg af hjemmelevering forsøges pakken leveret til den angivne adresse. Hvis ingen er hjemme, vil pakken blive omdirigeret til nærmeste GLS-pakkeshop.
Ved valg af levering til pakkeshop forsøges pakken leveret til den pakkeshop, du har valgt ved bestilling. Ved pladsmangel i den valgte pakkeshop, kan pakken blive omdirigeret til en nærliggende pakkeshop.
Alle forsendelser sendes med GLS, og fragtprisen vil til enhver tid fremgå klart, inden du bekræfter dit køb. Når ordren er afsendt, modtager du et Track & Trace-nummer, så du kan følge leveringen.
Vi leverer kun til adresser i Danmark. Der leveres ikke til Færøerne og Grønland. We do not deliver to addresses outside of Denmark.
9.2 Forsendelse ved helligdage og højtider
Vær opmærksom på, at der i perioder med ekstra travlhed – som f.eks. Sommer, Black Friday og til jul – kan forekomme lidt længere leveringstid end normalt. Der kan også være pladsmangel i pakkeshops, og i sådanne tilfælde kan din pakke blive sendt til en anden, nærliggende pakkeshop end den, du har valgt.
9.3 Uafhentede pakker
Hvis du undlader at hente en pakke i pakkeshop og denne sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale ny leveringsomkostning.
9.4 Transportskade
Hos GreenMind A/S gør vi os umage for at pakke og sende dine varer forsvarligt. Vi anbefaler, at du kontrollerer din pakke så snart du modtager den, og kontakter vores kundeservice (og ikke GLS) hurtigst muligt, hvis du opdager, at varen er beskadiget. Ved henvendelse til vores kundeservice vil det være en fordel at sende fotodokumentation på den beskadigede pakke, pakkelabel og vare. Vores kundeservice kan kontaktes på [email protected].
10. Reklamation & Garanti
Reklamationsretten omfatter fejl og mangler, som konstateres ved produktets normale anvendelse. Den dækker ikke skader, fejl eller slitage, der opstår som følge af forkert brug, manglende vedligeholdelse, fysiske skader og/eller væskeskader.
Fejl og mangler skal anmeldes inden for rimelig tid, efter at de er opdaget. Eventuelle følgeskader, som opstår ved fortsat brug efter en opstået fejl, er ikke dækket af reklamationsretten.
For reklamation og garanti ift. Reparationsydelser, se punkt 13.1
Reklamationer skal indleveres i en af vores butikker eller meldes til vores kundeservice, så vi kan finde en passende løsning. Det er ikke muligt at indsende varer med post, medmindre der på forhånd er indgået en skriftlig aftale med vores kundeservice. GreenMind A/S fraskriver sig ethvert ansvar for produkter, der sendes til os uden forudgående aftale.
Alle reklamationer behandles udelukkende af GreenMinds egne teknikere eller godkendte samarbejdspartnere. Vælger du selv at få produktet repareret hos tredjepart, kan det påvirke din reklamationsret fremadrettet. For at kunne gøre et reklamationskrav gældende, skal der fremvises gyldig kvittering eller faktura.
Ved reklamation på en vare, der viser sig at være defekt, vil vi som udgangspunkt forsøge at afhjælpe fejlen gennem reparation. Hvis en reparation ikke er mulig, tilbydes ombytning til en tilsvarende enhed med samme tekniske specifikationer, herunder model, lagerkapacitet og stand mv.
Bemærk: Greenmind A/S vil altid sørge for at ombytte til samme farve, men der kan opstå tilfælde, at vi ikke kan ombytte til samme farve, dette tilbud får du fremlagt, hvis det bliver tilfældet i din reklamationssag.
Såfremt hverken reparation eller ombytning er mulig, tilbydes enten et gavekort til GreenMind A/S eller en tilbagebetaling af det oprindeligt betalte beløb. Ved tilbagebetaling ydes kun det beløb, som varen er købt til – også i tilfælde af tilbud eller kampagner. Idet Greenmind A/S’ enheder ikke er fabriksnye kan der være begrænsede muligheder for at ombytte.
10.1 Anvendte reservedele
Ved reparation af defekte varer kan der anvendes enten originale reservedele eller OEM-reservedele (Original Equipment Manufacturer) af høj kvalitet. I visse tilfælde kan varen indeholde systemmeddelelser fra producenten, der oplyser om, at en eller flere komponenter er blevet udskiftet. Disse meddelelser er udelukkende tekniske og har ingen indflydelse på produktets funktionalitet eller kvalitet.
10.2 Særligt ved væskeskade
En række producenter – heriblandt Sony, Samsung og Apple – har markedsført deres produkter som “vandafvisende”, men frasiger i deres betingelser krav om dækning, såfremt produkterne udsættes for væskeskade. Det skyldes, at produkter markedsført som “vandafvisende” har en større resistens over for vand, såfremt uheldet er ude, men ikke er decideret vandtætte og ikke kan benyttes i forbindelse med vand. Selvom produktet er markedsført som “vandafvisende” eller lignende betegnelse, følger de fortsat de normale retningslinjer i henhold til købeloven og er dermed ikke dækket, hvis udefrakommende skade er påført produktet. Der ydes derfor ingen former for dækning af produkter udsat for væskeskade.
10.3 Udvidet garanti
Der ydes altid 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. GreenMind A/S har valgt at give dig 1 års garanti og derved udvide din reklamationsret til 36 måneder. På produkter købt på Restsalg ydes der kun 24 måneders reklamationsret. Den 1-årige garanti omfatter ikke restsalgsprodukter. Produkter købt som restsalg vil være tydeligt markeret med "RESTSALG" på din faktura/kvittering.
Den udvidede garanti gælder ikke for reparationsydelser. For reklamation og garanti ift. Reparationsydelser, se punkt 13.1.
11. Fortrydelsesret & Returnering
Når du handler hos GreenMind A/S, har du 14 dages fortrydelsesret. Fristen regnes fra den dag, du modtager din ordre. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men modtager dem enkeltvis, starter fortrydelsesfristen først, når du har fået den sidste vare.
Fortrydelsesretten gælder ikke ved reparationsydelser, da en juridisk bindende aftale mellem køber og GreenMind A/S først anses for at være indgået, ved indlevering af enheden, hvor der også betales. Læs mere om betingelser og vilkår ift. reparationsydelser i punkt 13.
11.1 Sådan bruger du din fortrydelsesret
Du kan fortryde dit køb på forskellige måder:
- Send en mail til kundeservice på [email protected] med emnet “Fortrydelse”. Vedhæft den udfyldte fortrydelsesformular, så sørger vores kundeservice for at behandle sagen hurtigst muligt. Når du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb, skal du sende varen senest 14 dage derefter. Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for, at den er returneret.
- Du kan også returnere varen i en af vores butikker senest 14 dage efter modtagelsen. Medbring kvittering eller ordrebekræftelse.
11.2 Returfragt og ansvar
GreenMind A/S modtager kun returpakker, der sendes direkte til vores returadresse. Vi accepterer derfor ikke returpost sendt til pakkebokse eller postbutikker. Hvis en pakke alligevel sendes til en pakkeshop, må det forventes, at den returneres til afsender, hvorefter den skal gensendes med omdeling til vores returadresse. Alle udgifter forbundet med dette påhviler kunden.
Du vælger selv, hvilket fragtfirma du ønsker at benytte til returneringen. Vi anbefaler dog, at du sender din returpakke som en forsikret forsendelse med omdeling via eksempelvis GLS eller PostNord. En forsikret pakke med mulighed for Track & Trace giver både dig og GreenMind A/S mulighed for at spore pakken, og det sikrer samtidig dækning i tilfælde af forsinkelse, skade eller bortkomst under transporten.
Du er selv ansvarlig for at betale returfragten. Hvis du vælger at benytte GreenMinds returlabel, vil beløbet for fragt, som udgør 49 kr., automatisk blive fratrukket det beløb, du får refunderet.
Returpakken skal altid sendes med omdeling og adresseres til:
GreenMind A/S
Tempovej 31
2750 Ballerup
11.2.1 Forsvarlig indpakning af vare til forsendelse
Som kunde er du ansvarlig for, at varen bliver returneret i god stand og uden skader. Det er derfor vigtigt, at enheden pakkes forsvarligt ind, så den er beskyttet mod stød, tryk og andre påvirkninger under forsendelsen. Med "forsvarlig indpakning" menes, at enheden bør være omhyggeligt pakket ind i bobleplast eller tilsvarende støddæmpende materiale og placeres i en robust kasse med tilstrækkeligt fyld, så den ligger stabilt og ikke bevæger sig under transporten.
Vi anbefaler på det kraftigste, at enheden ikke sendes i kuvert eller tilsvarende utilstrækkelig emballage. Derudover anbefaler vi, at enheden altid sendes som pakkepost med forsikring og mulighed for sporing, både for din og vores sikkerheds skyld.
11.2.2 Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Vi anbefaler at du altid tilbageleverer varen som da du modtog den, da brudt eller beskadiget emballage kan medføre en værdiforringelse.
11.3 Fortrydelsesformular
Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret, kan du nedenfor finde en guide til, hvordan du fortryder dit køb, samt vores standardfortrydelsesformular, som du skal udfylde ved returnering med post.
11.4 Returnering af skærmbeskyttelse eller tilbehør
Ved returnering af skærmbeskyttelse eller tilbehør, skal du være opmærksom på, at vi kan værdiforringe, hvis skærmbeskyttelse eller tilbehøret ikke sendes tilbage i ubrudt emballage. For at være sikker på at få alle dine penge retur opfordrer vi til at du tilbageleverer varen i ubrudt og originalemballage.
11.5 Tilbagebetaling af købsbeløbet
Ved fortrydelse af køb refunderes det fulde beløb, du har betalt, inkl. leveringsomkostninger (svarende til den billigste form for standardlevering). Ved evt. værdiforringelse af varen fratrækkes dette i refunderings beløbet. Beløbet tilbagebetales med samme betalingsmiddel som anvendt ved købet. Beløbet tilbagebetales hurtigst muligt og senest inden for 14 dage fra du har givet besked om fortrydelse af købet. Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for, at den er returneret.
12. Betingelser ved salg af enhed til GreenMind A/S
Når du sælger en brugt enhed til GreenMind A/S, gælder følgende betingelser:
- Du skal være fyldt 18 år
- Du skal have en NemKonto
- Du skal være den retmæssige ejer af enheden og have ret til at sælge den. I tvivlstilfælde kan vi bede om dokumentation, fx en faktura eller ordrebekræftelse
Du kan vælge mellem at få værdien af din enhed udbetalt til din NemKonto eller som et gavekort til GreenMind A/S. I nogle tilfælde kan vi tilbyde en højere pris, hvis du vælger gavekort. Vær opmærksom på, at gavekort kun kan anvendes til køb i GreenMind A/S. Vi udbetaler ikke kontanter – kun via NemKonto.
Når vi vurderer værdien af din enhed, kigger vi blandt andet på batterikapacitet, kosmetisk stand, funktioner som touchskærm og generel funktionsdygtighed. For at kunne gensælge enheden, kræver vi eksempelvis minimum 80 % batterikapacitet, hvilket i nogle tilfælde kan medføre nedslag i prisen, hvis batteriet skal udskiftes.
Bemærk, at personalet til enhver tid kan afvise at købe en vare. Vi kan også ophæve en handel, selv efter accept, hvis det viser sig, at varen ikke tilhører dig, eller hvis den har væsentlige fejl, som ikke blev oplyst ved indlevering. I så fald kan vi kræve vores udgifter eller tab dækket.
GreenMind A/S kan derfor ikke holdes ansvarlig for eventuelle tilbageværende data – medmindre andet følger af ufravigelig dansk lovgivning.
Hvis vi bliver opmærksomme på ulovligt indhold på en enhed, forbeholder vi os retten til at anmelde forholdet til politiet eller andre relevante myndigheder og rettighedshavere.
12.1 Enheder vi ikke køber
Vi køber udelukkende enheder, der er nulstillet og fri for persondata, ikke er omfattet af firmalås uden fornøden frigivelse, er funktionsdygtige og uden væsentlige defekter, samt ikke stammer fra tyveri eller på anden vis kan betragtes som hælervarer. GreenMind A/S forbeholder sig til enhver tid retten til at afvise eller annullere en handel, såfremt en eller flere af disse betingelser ikke er opfyldt.
Vi opkøber kun enheder, der er vurderet i en af vores butikker. Det er derfor ikke muligt at sende enheder direkte til os med henblik på salg – vurdering og handel skal foregå fysisk i butik. Bemærk at salgspriser på hjemmesiden kun er vejledende og ikke den endelige vurdering.
13. Betingelser ved køb af reparationsydelse
Hos GreenMind A/S tilbyder vi reparation af enheder både i vores butikker og via postforsendelser. Aftalen mellem dig og GreenMind A/S anses som indgået, når vi har modtaget enheden.
Du kan enten besøge en af vores butikker og indlevere din enhed personligt. Her vil du blive bedt om at oplyse dine kontaktoplysninger samt give en grundig beskrivelse af fejlen på enheden. Ved indlevering i butik giver vi altid et prisoverslag med det samme. Hvis der skal foretages en nærmere diagnose, kontakter vi dig, inden reparationen påbegyndes – så du kan godkende prisen først. Ved indlevering i butik bestræber vi os på at reparere din enhed indenfor 1-2 timer, men der kan i perioder med spidsbelastning gå længere tid. Ligeledes kan det ske, at vi ikke har reservedelen på lager, hvilket også kan forlænge reparationstiden. Du vil dog altid blive oplyst om dette, når du besøger butikken eller er velkommen til at ringe til vores kundeservice.
Alternativt kan du sende din enhed til os med posten efter forudgående aftale. Du finder en vejledning til, hvordan du gør dette, under punkt 9 Levering & Fragt. Aftalen mellem dig og GreenMind A/S anses som indgået, når vi har modtaget enheden. Sender du enheden til os med posten, udfører vi kun de reparationer, der er nævnt i det medsendte følgebrev. Skulle vi opdage andre fejl, vil vi naturligvis kontakte dig, inden vi foretager yderligere reparationer.
Bemærk: Ved diagnoser skal der forventes at dette kan tage fra 1-10 arbejdsdage, da vi skal bruge længere tid på test af enheden og evt. rensning.
Priser og betaling ved køb af reparationsydelse
Alle priser på greenmind.dk er angivet i danske kroner (DKK) og inkluderer både moms og afgifter. I vores butikker kan du betale med kontanter eller følgende betalingskort: Dankort, Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, American Express, Diners Club, Maestro og JCB.
Fortrydelsesret ved reparationsydelser
Der gælder ingen fortrydelsesret ved køb af reparationsydelser, da en juridisk bindende aftale mellem køber og GreenMind A/S først anses for at være indgået, ved indlevering af enhed til GreenMind A/S, hvor betalingen også foregår.
Backup af data
Inden du indleverer eller sender din enhed til reparation, er det vigtigt, at du selv tager backup af dine data. Vi gør altid vores bedste for at bevare dine data, men GreenMind A/S kan ikke holdes ansvarlig for eventuelt datatab i forbindelse med en reparation. Du kan læse mere om, hvordan du laver en backup af din data her.
Fortrolighed
Ved reparationer kan vores teknikere få adgang til personlige eller fortrolige oplysninger på din enhed. Derfor er alle medarbejdere hos GreenMind A/S underlagt tavshedspligt og behandler dine oplysninger med fortrolighed og respekt.
Garanti og væskeskader
Flere producenter – herunder Sony, Samsung og Apple – markedsfører visse produkter som “vandafvisende”. Det betyder dog ikke, at produkterne er vandtætte eller beregnet til brug i forbindelse med vand. Producenterne fraskriver sig som regel ansvar for væskeskader – også selvom produktet betegnes som “vandafvisende”.
Et vandafvisende produkt har alene en vis modstandsdygtighed overfor vand i tilfælde af uheld, men væskeskader betragtes stadig som udefrakommende og er derfor ikke dækket af hverken garanti eller reklamationsret, uanset hvordan produktet er blevet markedsført af producenten.
Anvendte reservedele ved reparationsydelse
Vi anvender kun reservedele i højeste kvalitet. I nogle tilfælde kan producenten have indsat systemmeddelelser, der informerer om, at en komponent er blevet udskiftet. Dette er udelukkende en teknisk oplysning og har ingen betydning for produktets funktion eller kvalitet. Meddelelsen tjener udelukkende som transparens omkring, at produktet ikke længere består udelukkende af de oprindelige komponenter fra fabrikken. Vi beklager eventuel forvirring, dette måtte medføre, men understreger, at udskiftede reservedele ikke påvirker produktets anvendelighed eller funktionalitet.
Bemærk: Alle reparationstider er med forbehold for udsolgte reservedele. GreenMind A/S har altid et stort lager med langt de fleste reservedele, men det kan ske, at enkelte reservedele ikke er på lager og din enhed derfor først kan repareres, når den pågældende reservedel er på lager igen.
Tilbehør ved indlevering
Ved indlevering af enheder til reparation, både ved indlevering i butik og ved indsendelse med posten, er det vigtigt, at GreenMind A/S kun modtager den defekte enhed, og at eventuelt tilbehør i form af beskyttelsescovers, opladere etc. og SIM-kort ikke vedlægges (medmindre andet er aftalt). GreenMind A/S kan ikke stilles til ansvar for bortkommet tilbehør.
Apple-produkter og beskeder om reservedele
Hvis du køber et Apple-produkt, hvor vi har udskiftet en reservedel (f.eks. batteri eller skærm), vil du måske se en besked i telefonens indstillinger om, at delen ikke kan verificeres. Det er kun en besked fra Apple – og har ingen betydning for funktionalitet, ydeevne eller kvalitet.
Apple tillader nemlig kun “verificering” af nye dele, som er købt direkte hos dem – og som bliver kodet specifikt til én enhed. Det går imod vores princip om at genbruge, hvor det giver mening. Men hvis du ønsker en ny og verificeret originaldel fra Apple, kan vi tilbyde det mod en meromkostning.
13.1 Særligt ved reparationer købt hos GreenMind A/S
Hos GreenMind A/S yder vi 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Reklamationen dækker fejl og mangler, der opstår ved produktets normale anvendelse.
Reklamationsretten omfatter ikke fejl, skader eller slitage, der skyldes forkert betjening, manglende vedligeholdelse, fabrikationsfejl, eller ydre påvirkninger – herunder væskeskader. Det er vigtigt, at du giver os besked om eventuelle fejl eller mangler indenfor rimelig tid efter de er opdaget. Bemærk: Skader forårsaget af fortsat brug af produktet efter en fejl er opstået, ikke er dækket af reklamationen.
Hvis du ønsker at benytte din reklamationsret, kan du enten indlevere produktet i en af vores butikker eller kontakte vores kundeservice for videre hjælp.
Alle reklamationer behandles af GreenMinds egne teknikere eller autoriserede samarbejdspartnere. Hvis du vælger at få produktet repareret hos en anden udbyder, kan det have betydning for din reklamationsret fremadrettet.
For at gøre et reklamationskrav gældende, skal du kunne fremvise en gyldig kvittering, faktura eller anden dokumentation for købet.
13.2 Særligt ved reparationer for forsikringsselskaber
GreenMind A/S samarbejder med en række forsikringsselskaber. Hvis din enhed er blevet beskadiget, anbefaler vi, at du kontakter dit forsikringsselskab for at høre, om de har en aftale med os om reparation.
Vi følger altid de retningslinjer og anvisninger, som forsikringsselskabet har fastlagt, og henviser derfor til dem i forbindelse med sagsbehandlingen. Bemærk, at vores kunde i disse tilfælde er forsikringsselskabet – ikke dig som privatperson. Du er forsikringens kunde, og vi fungerer som den udførende part på vegne af selskabet.
13.3 Lånetelefon
Hvis din enhed skal repareres under garantien eller via din forsikring, tilbyder vi muligheden for at låne en telefon mod et depositum. Dette er en ekstra service, vi tilbyder – ikke en ydelse, vi er forpligtet til at levere. Du kan låne en telefon mod et depositum på op til 4.000 kr. Beløbet afhænger af den valgte enhed og knyttes til din specifikke reparationssag. Lånetelefonen kan returneres når som helst – dog senest ved afslutning af din reparationssag. Depositummet tilbagebetales i sin helhed, så længe telefonen returneres i samme stand som ved udlevering. Eventuelle skader eller mangler vil blive fratrukket depositummet.
14. Konkurrencevilkår
Ved deltagelse i konkurrencer afholdt af GreenMind A/S – herunder via sociale medier, nyhedsbreve, på vores hjemmeside eller i fysiske butikker – gælder følgende vilkår:
Udvælgelse, kontakt og offentliggørelse af vindere
Vinderen kontaktes direkte via den oplyste e-mailadresse eller telefonnummer, medmindre andet er angivet i den specifikke konkurrences betingelser. Når en vinder er udtrukket, skal vedkommende sende navn, adresse og telefonnummer til os via e-mail, så vi kan levere præmien. I visse tilfælde skal præmien afhentes i en oplyst GreenMind butik – dette vil fremgå af den enkelte konkurrence.
For konkurrencer afholdt på sociale medier, i nyhedsbreve eller via hjemmesiden gælder det, at vinderen skal besvare vores henvendelse inden for 48 timer. Sker dette ikke, forbeholder vi os retten til at udtrække en ny vinder, som herefter vil blive kontaktet og offentliggjort.
Navnene på vinderne kan offentliggøres på her på hjemmesiden samt, hvor relevant, på GreenMinds sociale mediekanaler og i nyhedsbreve. Vinderens information vil fremgå i op til 6 måneder efter konkurrencens afslutning.
Begrænsninger og deltagelsesret
Præmier vundet hos GreenMind A/S kan ikke ombyttes til kontanter, gavekort eller andre produkter. Gavekort vundet i konkurrencer kan ligeledes ikke ombyttes til kontanter eller andre varer.
Konkurrencer er åbne for alle personer bosat i Danmark, med undtagelse af ansatte i GreenMind A/S og deres husstande. Der kan kun deltages én gang pr. konkurrence. Hvis det konstateres, at denne regel er overtrådt, forbeholder GreenMind A/S sig retten til at trække en ny vinder.
Behandling af personoplysninger ved konkurrencer
De personoplysninger, du afgiver i forbindelse med deltagelse i en konkurrence, anvendes udelukkende til kontakt og levering af præmier. Du kan læse mere om vores behandling af persondata i vores persondatapolitik.
GreenMind A/S forbeholder sig til enhver tid retten til at ændre disse konkurrencevilkår og betingelser, uanset årsag.
15. Persondatapolitik
Ingen personlige oplysninger, der registreres af os bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjepart. Alle informationer opbevares og behandles efter gældende lovgivning om persondata og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos GreenMind A/S. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke benytte dem til egne formål. Vi samarbejder udelukkende med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Ved køb og salg på webshoppen udbeder vi os en række kontaktoplysninger om dig, heriblandt navn, telefonnummer, e-mailadresse og fysisk adresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne lagres elektronisk hos GreenMind A/S og gemmes i fem år, jf. Bogføringsloven.
Den dataansvarlige er GreenMind A/S, Tempovej 31, 2750 Ballerup, CVR: 36032804. Oplysninger afgivet til GreenMind A/S videregives eller sælges på ingen måde til tredjepart, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos GreenMind A/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig.
Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til GreenMind A/S via e-mail til vores kundeservice på [email protected].
16. Force Majeure
GreenMind A/S kan i intet tilfælde gøres ansvarlig for forhold, der må betegnes som force majeure, herunder, men ikke begrænset til, krig, optøjer, strejke, ildsvåde, naturkatastrofer, valutarestriktioner, import- eller eksportrestriktioner, afbrydelse af almindelig samfærdsel, afbrydelse eller svigt i energiforsyningen eller kommunikationssystemer medmindre andet følger af danske ufravigelige regler.
17. Klageadgang
Hvis du ikke er tilfreds med dit køb, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice – så vil vi gøre vores bedste for at finde en løsning sammen.
Hvis det mod forventning ikke lykkes os at løse problemet, har du mulighed for at sende en klage til Nævnenes Hus, hvis visse betingelser er opfyldt. Hos GreenMind A/S følger vi som udgangspunkt altid afgørelserne herfra.
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
For at kunne klage, skal det, du har købt, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Der opkræves et mindre gebyr for at få klagen behandlet.
Har du bopæl i Danmark og handlet med en sælger udenfor Danmark, men indenfor EU, Norge, Island eller Storbritannien, kan du klager til Forbruger Europa her: https://forbrugereuropa.dk/klag
Hvis du bor i et andet EU-land, Norge eller Island, kan du kontakte Forbruger Europa-kontoret i det pågældende land.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 29.07.2025