FAQ

REPARATION (PRIVATKUNDE)

Vi har ikke tidsbestilling på reparationer, så du kommer bare ind forbi en af vores butikker, når det passer dig. Du er meget velkommen til at kontakte os forud for dit besøg, for at forhøre dig om forventet reparationstid den pågældende dag. Vores tlf.nr. er: 46975050.

Hvis der kun er tale om skærmen, så kan vi som regel udføre reparationen på 1-3 timer – dette afhænger dog selvfølgelig af travlhed i butikken, og om de nødvendige reservedele er på lager.

Ja, langt de fleste reparationer kan vi udføre samme dag. Visse reparationer tager dog ofte flere dage. Dette gælder skader som eksempelvis væskeskader, hvor vi skal lave en tidskrævende diagnose og rense hovedenheden med vores specialværktøj. Ligeledes kan det ske, at vi ikke har reservedelen på lager, hvilket selvfølgelig også forklænger reparationstiden.

Ved indsendelse med posten får du typisk din enhed retur inden for 3-7 arbejdsdage. Reparationstiden kan dog blive forlænget ved diagnose af væskeskade, mangel på reservedele eller lignende. Hvis enheden skal ombyttes, forlænges reparationstiden med yderligere 4-7 arbejdsdage.

Man skal være opmærksom på, at der kan være stor kvalitetsforskel på reservedele til smartphones og tablets. Vi har valgt kun at tilbyde vores kunder de absolut bedste reservedele på markedet, hvilket sikrer at din enhed fungerer fuldstændigt som før efter en reparation hos os.

Ved udskiftning af skærm eller batteri på iPhones benytter vi i de fleste tilfælde originale Apple-reservedele leveret direkte fra Apple. Alternativt benytter vi OEM-dele (Original Equipment Manufacturer), som er reservedele direkte fra producenten. I alle tilfælde er vores reservedele af absolut højeste kvalitet, og vi yder 24 mdr. garanti på den udskiftede reservedel. På vores prislister fremgår det altid tydeligt, om vi benytter os af originale reservedele fra Apple eller OEM-dele på den pågældende model. Uanset om reservedelen er en original reservedel fra Apple eller en OEM-reservedel, udføres reparationen altid af en Apple-certificeret tekniker.

Ved reparation af andre mærker og modeller end iPhones benytter vi altid originale reservedele, hvis muligt, og alternativt OEM-dele af højeste kvalitet. Altid med 24 måneders garanti på den udskiftede reservedel.

Ja. Vi tilbyder lånetelefoner, hvis vi har nogen ledige. Lånetelefoner skal afhentes i en af vores butikker, og vi opkræver et depositum 1500 kr. som returneres, når du afleverer lånetelefonen tilbage.

Ja, det kan du godt. Skriv blot til os på mail@irep.dk med din forespørgsel, så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt med en pris.

Det foregår ved, at vi overtager de resterende måneder af garantien og reklamationsretten på enheden, hvis den bliver repareret af os. Du kan læse mere om betingelserne her. 

Ja, det gør vi – dog kun iPhones og iPads. Kom ind forbi en af vores butikker og få et uforpligtende pristilbud eller besøg vores webshop – www.greenmind.dk/shop

Nej, desværre ikke. Vi har dog ofte kampagner, hvor vi yder rabat på udvalgte reparationer. Disse vil blive annonceret på vores Facebook-side.

Vi har ikke nogen faste mængderabatter, men skal du have foretaget mange reparationer, så kan butikschefen i butikken ofte finde en god pris til dig.

”Afventer svar fra kunde”
Vi kan ikke gå videre med reparationen, før vi har fået svar fra dig. Dette kan eksempelvis være låsekoden til telefonen, så vi kan teste den, eller deaktivering af Find min iPhone. Vi har prøvet at kontakte dig, men er ikke kommet igennem. Kontakt os hurtigst muligt på 46975050 eller mail@irep.dk.

”Afventer ombytning”
Din enhed er blevet sendt af sted til ombytning gennem vores samarbejdspartner. Selve ombytningsprocessen tager typisk 4-7 arbejdsdage.

”Faktureret”
Vi har faktureret dit forsikringsselskab eller virksomhed for reparationen, og din enhed er enten udleveret, klar til afhentning eller blevet sendt af sted til dig med posten.

”Meldt totalskadet”
Da det ikke var enten muligt eller rentabelt at reparere din enhed, så har vi meldt den totalskadet til dit forsikringsselskab. Vi har sendt en totalskaderapport til forsikringsselskabet, og de vil kontakte dig med henblik på udbetaling af erstatning.

”Modtaget”
Vi har modtaget din enhed i en af vores afdelinger og vil påbegynde reparationen eller diagnosen hurtigst muligt.

”Oprettet”
Din reparationssag er oprettet i vores system, men enheden er endnu ikke modtaget i en af vores afdelinger.

”Venter på reservedel”
Vi har desværre ikke reservedelen til reparationen på lager og har derfor bestilt den hos vores leverandør. Alt efter leverandøren tager det typisk 2-14 arbejdsdage, før reservedelen ankommer.

”Under behandling”
En af vores teknikere sidder netop nu og arbejder på din enhed. Ved diagnoser og lign. kan en enhed dog godt være under behandling i flere dage, da testprocessen er meget tidskrævende.

”Venter på fakturering”
Vi mangler blot at fakturere dit forsikringsselskab eller virksomhed for reparationen, og enheden er enten udleveret, klar til afhentning eller blevet sendt af sted til dig med posten.

”Udleveret”
Din enhed er blevet udleveret til dig i en af vores butikker eller sendt af sted med posten fra os.

”Afventer betaling”
Vi afventer betaling for selvrisiko eller reparation via det betalingslink, som vi har sendt til din e-mail.

”Transit”
Enheden er undervejs med posten mellem to af vores afdelinger.

REPARATION (FORSIKRINGSKUNDE)

Reparationstiden kommer an på, hvordan du indleverer din enhed til os og hvilken type reparation, der er tale om.

Indleverer du din forsikringsanmeldte enhed personligt i én af vores butikker, så kan du i langt de fleste tilfælde forvente at få din enhed tilbage igen samme dag – ofte inden for 1-2 timer. Visse reparationer kræver dog længere tid. Dette gælder eksempelvis skader som væskeskader, hvor vi skal lave en tidskrævende diagnose og rense hovedenheden med vores specialværktøj. Disse reparationer tager typisk 2-7 arbejdsdage, helt afhængigt af skadesomfanget.

Vælger du at sende din enhed til os med posten, skal du regne med at undvære din enhed i 3-7 arbejdsdage – op til 5 arbejdsdage på værksted, og 1 dag til fragt hver vej. Ved diagnoser af eksempelvis vandskader kan behandlingstiden blive yderligere forlænget med 1-3 arbejdsdage.

Proceduren vedr. selvrisiko varierer fra forsikringsselskab til forsikringsselskab. GreenMind opkræver selvrisikoen på vegne af nogle forsikringsselskaber, og andre forsikringsselskaber opkræver den selv.

Hvis du er i tvivl om, hvordan selvrisikoen opkræves i din reparationssag, bedes du sende en e-mail til forsikring@greenmind.dk.

Vi overfører pengene til dig, så snart vi har gennemgået enheden. Hvis du indleverer din enhed i en af vores butikker, så vil vi som oftest kunne gennemgå enheden samme dag og overføre pengene til din bankkonto samme eller næste hverdag.

Hvis du sender din enhed ind til os, så gennemgår vi den som regel inden for 2-5 hverdage, hvorefter vi overfører pengene til din bankkonto. Stemmer standen ikke overens med det oplyste, så vil vi kontakte dig med et nyt købstilbud.

Ja. Vi overtager de resterende måneder af din garanti og reklamationsret. Derudover yder vi 24 mdr. garanti på den udskiftede reservedel.

Ved udskiftning af skærm eller batteri på iPhones benytter vi i de fleste tilfælde originale Apple-reservedele leveret direkte fra Apple. Alternativt benytter vi OEM-dele (Original Equipment Manufacturer), som er reservedele direkte fra producenten. I alle tilfælde er vores reservedele af absolut højeste kvalitet, og vi yder 24 mdr. garanti på den udskiftede reservedel. På vores prislister fremgår det altid tydeligt, om vi benytter os af originale reservedele fra Apple eller OEM-dele på den pågældende model. Uanset om reservedelen er en original reservedel fra Apple eller en OEM-reservedel, udføres reparationen altid af en Apple-certificeret tekniker.

Ved reparation af andre mærker og modeller end iPhones benytter vi altid originale reservedele, hvis muligt, og alternativt OEM-dele af højeste kvalitet. Altid med 24 måneders garanti på den udskiftede reservedel.

Hos GreenMind tager vi ikke imod tidsbestilling, men beder vores kunder om at komme forbi butikkerne, når det passer dem. Vi bestræber os på altid at have bemanding til at kunne behandle de enheder, som kommer ind til reparation – dog med forbehold for perioder med spidsbelastning, manglende reservedele og forlænget reparationstid ved diagnoser. Der er typisk travlt om eftermiddagen omkring fyraften, men som kunde kan man altid ringe på forhånd og høre om, hvor lang kø der er på den pågældende reparation inden man tager af sted.

Tlf.nr. til GreenMind: 46 97 50 50

Hvis du planlægger at sende din forsikringsanmeldte enhed ind til os med posten, så kan vi sende dig fragtlabel og fragtemballage således, at fragten er betalt.

Vi kan enten sende dig:
  • Fragtemballage og fragtlabel med posten
    (Så skal enheden blot lægges ned i emballagen, fragtlabel påklistres og pakken afleveres på posthuset)
ELLER
  • Fragtlabel pr. e-mail
    (Hvis du allerede selv har fragtemballage, så kan du spare lidt tid ved at modtage fragtlabel pr. mail, påklistre det pakken og aflevere det på posthuset)

Hvis du ønsker at benytte dig af et af disse tilbud, så skal du blot skrive en mail til mail@irep.dk.Fragtlabel og fragtemballage bliver ikke sendt ud automatisk. Det udleveres kun efter anmodning, som beskrevet ovenfor. Bemærk også, at pakken ikke må afleveres i en postkasse. Den skal afleveres direkte på posthuset.Vælger du selv at sende enheden ind uden brug af vores fragtlabel, så anmoder vi om, at du sender enheden som en pakke med et forsendelsesnummer således, at indholdet er forsikret.

Ja. Vi tilbyder lånetelefoner, hvis vi har nogen ledige. Lånetelefoner skal afhentes i en af vores butikker, og vi opkræver et depositum 1500 kr. som returneres, når du afleverer lånetelefonen tilbage.

”Afventer svar fra kunde”
Vi kan ikke gå videre med reparationen, før vi har fået svar fra dig. Dette kan eksempelvis være låsekoden til telefonen, så vi kan teste den, eller deaktivering af Find min iPhone. Vi har prøvet at kontakte dig, men er ikke kommet igennem. Kontakt os hurtigst muligt på 46975050 eller mail@irep.dk.

”Afventer ombytning”
Din enhed er blevet sendt af sted til ombytning gennem vores samarbejdspartner. Selve ombytningsprocessen tager typisk 4-7 arbejdsdage.

”Faktureret”
Vi har faktureret dit forsikringsselskab eller virksomhed for reparationen, og din enhed er enten udleveret, klar til afhentning eller blevet sendt af sted til dig med posten.

”Meldt totalskadet”
Da det ikke var enten muligt eller rentabelt at reparere din enhed, så har vi meldt den totalskadet til dit forsikringsselskab. Vi har sendt en totalskaderapport til forsikringsselskabet, og de vil kontakte dig med henblik på udbetaling af erstatning.

”Modtaget”
Vi har modtaget din enhed i en af vores afdelinger og vil påbegynde reparationen eller diagnosen hurtigst muligt.

”Oprettet”
Din reparationssag er oprettet i vores system, men enheden er endnu ikke modtaget i en af vores afdelinger.

”Venter på reservedel”
Vi har desværre ikke reservedelen til reparationen på lager og har derfor bestilt den hos vores leverandør. Alt efter leverandøren tager det typisk 2-14 arbejdsdage, før reservedelen ankommer.

”Under behandling”
En af vores teknikere sidder netop nu og arbejder på din enhed. Ved diagnoser og lign. kan en enhed dog godt være under behandling i flere dage, da testprocessen er meget tidskrævende.

”Venter på fakturering”
Vi mangler blot at fakturere dit forsikringsselskab eller virksomhed for reparationen, og enheden er enten udleveret, klar til afhentning eller blevet sendt af sted til dig med posten.

”Udleveret”
Din enhed er blevet udleveret til dig i en af vores butikker eller sendt af sted med posten fra os.

”Afventer betaling”
Vi afventer betaling for selvrisiko eller reparation via det betalingslink, som vi har sendt til din e-mail.

”Transit”
Enheden er undervejs med posten mellem to af vores afdelinger.

For at være sikker på, at du får en god oplevelse med din nye iPhone, iPad eller Apple Watch, så giver vi altid tre måneders garanti. Så hvis du oplever fabrikationsrelaterede fejl inden for de første tre måneder, så henvender du dig blot til os.

Med ombytningen af din Apple-enhed, følger naturligvis også fornyet reklamationsret. Du vil altså med andre ord aldrig være ringere stillet end før ombytningen – tværtimod vil du som oftest være bedre stillet.

Længden af denne reklamationsret afhænger af, i hvilket land enheden er købt. Det er derfor et krav, at du kan fremvise den originale købskvittering ved en eventuel reklamation, så vi kan fastslå købslandet og dermed længden af reklamationsretten.

Eksempler:
Enhed købt i Danmark = 24 mdr. reklamationsret
Enhed købt i USA = 12 mdr. reklamationsret

Den originale købskvittering er kvitteringen, du fik udleveret, da du oprindeligt købte din iPhone, iPad eller Apple Watch. Et billede af købskvitteringen indsendt pr. mail er tilstrækkeligt, så længe teksten er læsbar.

Hvis du ønsker en kvittering på ombytningsenheden, så skal du blot rette henvendelse til vores kundeservice – mail@irep.dk. Du behøver dog ikke kvitteringen ved evt. reklamationer til os, da det er nok blot at henvende sig med reparationsnummeret.

Nej. En ombytning svarer til en reparation af enheden, og der medfølger derfor intet tilbehør (ladekabel, ladestik, hovedtelefoner etc.).

Nej. Vi tilbyder desværre ikke GreenMindGO! til kunder, som skal have repareret deres enhed efter anvisning fra deres forsikringsselskab.

REPARATION AF MACBOOKS OG IMACS

Ja, til reparationer af MacBooks og iMacs bruger vi kun originale reservedele, med undtagelse af  visse opgraderinger af harddisk og RAM, da Apple kun leverer standardstørrelserne. Harddisken vil dog være af samme fabrikat som originalen.

I øjeblikket tilbyder vi reparation af følgende computer-modeller fra Apple: MacBook, MacBook Pro, MacBook Air og iMac.

Computere kan indleveres i alle vores butikker. Reparationen vil blive udført på vores værksted i København.

Ja. Såfremt du ønsker at sende produktet, skal dette sendes til GreenMind, Banevingen 14B, 2200 København N. Der skal FØR afsendelse være oprettet en sag, og forsendelsen skal være markeret med et sagsnummer. Dette gøres ved at kontakte os pr. telefon (46975050) eller mail (mail@irep.dk).

Såfremt du ønsker det, kan vi tilsende dig enten returlabel (hvis du selv har emballage) eller en returpakke med både fragtemballage og returlabel. Vi gør opmærksom på, at produktet skal være forsvarligt emballeret, og vi ikke tager ansvar for uforsvarligt emballerede pakker. Vi anbefaler derfor, at vores emballage benyttes.

Den gennemsnitlige reparationstid er 3-5 arbejdsdage.

Pris på reparation af diverse MacBooks og iMacs kræver altid en diagnose på vores værksted. For vejledende prisoverslag er du dog velkommen til at kontakte os på mail@irep.dk med oplysning om fejlbeskrivelse og enhedens serienummer.

En diagnose af et produkt, med efterfølgende tilbud, koster 300 kr. inkl. moms. Såfremt tilbuddet accepteres, frafalder omkostningen ved diagnosen. Diagnosen opkræves altså kun, hvis produktet ikke ønskes repareret.

Nej, desværre ikke. Computere repareres centralt på vores værksted i København. Produktet undersøges hvorefter der gives et pristilbud. Det er til hver en tid muligt at afvise tilbuddet og få produktet retur uden reparation.

Ja, vi kan udskifte harddisken/RAM til anden størrelse, såfremt det ønskes. Vi gør dog opmærksom på, at producenten af disse reservedele ikke vil være Apple, da de ikke leverer andet end standardstørrelserne. Harddisken vil dog være af samme fabrikat som originalen.

Nej. Alle reservedele bestilles specifikt til din model og med de ønskede indstillinger. Vi bruger KUN originale reservedele til Apple-computere, medmindre opgraderinger ønskes af f.eks. harddisk eller RAM. Reservedele leveres fra dag til dag og købes fra en dansk Apple-forhandler.

Vi vil altid forsøge at undgå at slette data i det omfang, det er muligt. Ved skade på harddisken, er der dog stor risiko for, at produktet vil blive leveret retur nulstillet med alt personlig data slettet. Husk at gøre opmærksom på, hvis der ønskes backup af data.

Vi kan forsøge at lave en omfattende backup af hele harddisken, også selvom den er gået i stykker. Dette vil normalt tage 24-48 timer, og vil redde så meget data som muligt. Vi kan ikke garantere, at alt data kan reddes. Backup af en harddisk koster 500 kr. inkl. moms – dette kræver dog, at der indleveres eller udskiftes et medie som data kan overføres til.

Såfremt vi ikke kan tage backup af produktet, skal der ikke betales for forsøget.

Ja, vi giver altid 24 måneders reklamationsret på alle reparationer og udskiftede reservedele.

I langt de fleste tilfælde vil du efter endt reparation fortsat være dækket af den oprindelige garanti. Vi bruger kun originale Apple-reservedele, Der er dog undtagelser, hvor så store dele af maskinen er udskiftet, at det ikke længere betegnes som samme enhed. Dette gælder primært ved udskiftning af logicboard, da produktet derefter vil have et nyt serienummer.

KØB OG SALG PÅ WEB

Vi forsøger at have så mange modeller som muligt på lager, så vi kan levere hurtigst muligt. Hvis modellen er på vores eget lager, så kan vi som regel afsende den indenfor 1-3 hverdage. Nogle konfigurationer ligger dog på fjernlager og afsendes inden for 4-7 hverdage.
Er modellen ikke på lager, så kan vi desværre ikke sige, hvornår den vil komme på lager igen, da det kommer an på, hvornår vi kan købe et brugt eksemplar af denne model af en kunde.

Ja. Du har altid 14 dages fortrydelsesret på dit køb, hvis du køber dit produkt via vores webshop. Læs mere om betingelserne for brug af fortrydelsesretten her.

Oplever du mod forventning problemer med din smartphone eller tablet, så skal du blot henvende dig i en af vores butikker eller kontakte os på mail eller telefon (webshop@irep.dk eller 46975050). Hos os har du altid 24 måneders garanti på din smartphone eller tablet – uanset hvilken stand den er købt i.

Du kan enten sælge din smartphone eller tablet til os via denne webshop eller ved blot at møde op i en af vores butikker.
Uanset hvad du vælger, så vil vi overføre pengene til din bankkonto, så snart vi har gennemgået din enhed.

Når vi får en smartphone eller tablet ind, så sørger vi som det første for at nulstille enheden, så alt dit data bliver slettet. Derfor er det også et krav, at Find min iPhone er deaktiveret, da Apple-enheder ikke kan nulstilles med denne funktion aktiveret.
Du er selvfølgelig også velkommen til at nulstille enheden selv, inden du indleverer den.

Vi overfører pengene til dig, så snart vi har gennemgået enheden. Hvis du indleverer din enhed i en af vores butikker, så vil vi som oftest kunne gennemgå enheden samme dag og overføre pengene til din bankkonto samme eller næste hverdag. Hvis du sender din enhed ind til os, så gennemgår vi den som regel inden for 2-5 hverdage, hvorefter vi overfører pengene til din bankkonto. Stemmer standen ikke overens med det oplyste, så vil vi kontakte dig med et nyt købstilbud.